Recent News

sponser bapak besar

Isnin, 17 Oktober 2011

sedih smp tersedu2......

kwn2 sume nk dgr cite tak? pas maghrib tadi aku on9 jap....pastu aku terbaca la pasal video tentang kanak2 3 ke 5 thn yg dilanggar tp xde sorang pon yg sggup tolong..sume wt bodo jer....aku ni yg gatal2 tgn ni pon tekan play utk tgok video tu......apa lagi...berderau,merintih,ati ni.....tgok video tu...dlm diam2 aku menangis smp tersedu2....ati ni rasa marah dn geram sgt2 bila melihat kanak2 yg sekecil itu di perlakukn demikian....xde apa yg terunggkap di bibir ni selain... 
YA ALLAH....MASHAALLAH....SUBAHANNALLAH...betapa terseksa dn kesakitan yg aku dpt rasakn pd masa tu...kesian nyer yg teramat sgt...smp menangis aku melihat badn yg kecil tu menahan penderitaan sorang2...mmg kejam juga bila...ada juga manusia yg lalu lalang tp xmenolong pon budak tu....sian sgt2....mmg masa tu ati aku menyumpah seranah mereka yg melihat tanpa bg bantuan.....ms tu jg aku terpk...mana la ibu bapa budak tersebut smp sggup biarkn ank nyer....berlegar2 smp ke tgh jln raya....dn pada van yg melanggar budak tu.....aku harap...ko xkn hidup tenang....biar ko masuk neraka....xmungkin ko xnmpk budak tu dpn mata ko..baik ko mati dr idup jd manusia....ko mmg xlayak jd manusia...baik jd binatang.......haaaaaaaa...dh geram sgt2 dh ati ni...wlpn la hal ni berlaku di china lain bangsa..lain agama........tp manusia di ciptakn ALLAH mempunyai hati dn perasaan.....rs terkilan sgt2...cuba bayangkn kalu hal cmtu berlaku pd kita...sedih kn......hrp2 hal cmtu akn di jadikn iktibar supaya pasni kita lebih berhati2 dn sentiasa menghargai apa yg kita miliki.....

5 ulasan:

Mrs Rozalino berkata...

bru dengar pg td kt radio. mmg x sggp kan nk tgk. sedey nye...

Ibuani berkata...

Ain, kak xtgk.. xsampai hati... lg2 dah tahu budak tu dah meninggal... xsanguup nak tgk.. yg kena kelar tu tertgk je coz byk sgt yg upload dlm FB.. hu..hu... sedih kan... bila manusia dah ilang pertimbangan dan tiada perkemanusian.....!!!

aien sara berkata...

memang sedah tau ecah dn kak ani.....tp xtau la mana yg betol..berita kata budak tu makin stabil..so dia selamat la..tp dlm internet lak kata yg budak tu dh meninggal...xtau mana yg betol apapon...keadaan budak tu.....mmg sedey sgt2 kn...ain xsggup la..tp bersyukur sgt2 dpt dok malaysia ni haaa.....

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

mintak² la anak² kita x jadi seperti tu. kita sebagai mak bapak dorang kena berhati² supaya anak kita x main kat tepi² jalan. nak salahkan org pun x blh jugak. org kalau dah buat salah pasti x nak mengaku. Malah yg nampak pun x nak tolong.

aien sara berkata...

tula...sedih kn as....kecuaian kt mana2 pon bole berlaku..so pas ni kita sebagai ibu bapa elok jdkn ni sebagai pengajaran kan.....

KLIK la...nak masuk tabung anak²...huhuhuhu

KLIK sini jOm..lepas nie saya KLIK awk pulak!