Recent News

sponser bapak besar

Jumaat, 13 Januari 2012

simple tiramisu...

ada tak sesapa kt cni yg suka makan tiramisu......... sure ramai yg suka kn.... kalu aku jgn tya la...suker gila kt tiramisu....kalu bg sebijik kek pon aku bole abiskn sorang2..hehehhehe...melampau kn...tp aku kurang suker yg kt kedai nyer..sbb rasa keju nyer sikit sgt.....sbb tu aku blajar wt sendiri...dn kita bole suka ati jer nk buh keju bnyk mana kn....... waaallllaaaa...pergghhh kuar air liur....hehhehehehe
nk tgok tak tiramisu yg aku buat...jap yer...
v
v
v
v
v

ni entah bila nyer tiramisu aku bt pon xtau....bola di katakn dlm sebulan 2@3 kali gak la aku membeli bahan2 utk buat tiramisu ni...


ni lak yg terbaru aku buat....

kat bawah ni lak..ada cara skit cr buat nyer...nnt aku bgtau detail lak yer
v
v
v
v


dh buat kena sejukkn dulu dlm peti ais sekurang2 nyer 4jam...br sedap utk di makan...hehehhe

nk resepi tiramisu ni tak?
v
v
v
v
v
250g cream cheese...
200 ml whipping cream
40g gula castor
2paket biskut tiramisu
2sudu nescafe
1cwn air suam

mula2...bancuh nescafe ngn air ....letak tepi dulu
kemudian mangkuk yg lain... masukkn cream cheese dn whipping cream dn gula dlm mixer....putar sebati smp kembang....dh kembang kuarkn...pastu...amek mangkuk yg beso...celupkn biskot tiramisu dlm nescafe jap jer tau..pastu trus angkat dn susun dlm mangkuk....selapis jer...pastu amek adunan keju....buh skit selapis atas biskut selang seli ngn biskot yg dh di celop ngn air nescafe dn buat smp adunan keju abis...last kali kalu suka taburkn skit ngn serbuk koko....pastu sejukkn dlm peti ais...dn ready utk di ngaapppp...ngapp..



Tiada ulasan:

KLIK la...nak masuk tabung anak²...huhuhuhu

KLIK sini jOm..lepas nie saya KLIK awk pulak!